7 kwi 2014

15

Liebster Blog Award #3


Miło mi poinformować, że po raz trzeci zostałem nominowany do Liebster Blog Award. Sprawcą nominacji jest Dominik z bloga http://sniacy-za-dnia.blogspot.com/.

Starałem się odpowiedzieć jak najpełniej i jak najlepiej by zadowolić mych czytelników :) Tym razem również nikogo nie nominuję, chyba, że chcesz się zmierzyć z moimi wymagającymi pytaniami, to daj znać w komentarzu.

Zapraszam do czytania moich odpowiedzi.


1. Czy jest taka książka, która w wyraźny sposób zmieniła Twoje postrzeganie świata? 

Moja przygoda z poważnym czytaniem zaczęła się od Władcy Pierścieni J. R. R. Tolkiena, i właśnie ta książką uformowała moje postrzeganie otaczającego nas świata, jak i wskazała mój ulubiony gatunek literacki - szeroko pojętą fantastykę.

2. Gdybyś miała/miał możliwość porozmawiać z dowolnym autorem/autorką z dowolnego okresu w historii, to kto by to był i dlaczego akurat on/ona?

Po poprzedniej odpowiedzi wybór staje się oczywisty. Oczami wyobraźni widzę jak siedzimy sobie w wygodnych fotelach, Mistrz pali fajkę, a ja zadaję mu przeróżne pytania, przez co nasza rozmowa toczy się godzinami.


3. Gdybyś miał/miała wybrać jedną książkę, którą możesz zabrać na bezludną wyspę to co by to było?

Władca Pierścieni, ale nie każ mi wybierać konkretnej części, bo nie odpowiem ;)
 

4. Która ekranizacja powieści najbardziej Ci się podoba? 

 Wow! Na pewno nie jest to jedna, więc wymienię te, które najbardziej mi się podobały: Dziewiąte Wrota, Ojciec Chrzestny, Lot nad kukułczym gniazdem, Władca Pierścieni, Milczenie Owiec, Zielona Mila. 

5. Gdybyś była/był powieściopisarką/powieściopisarzem, to jaki gatunek literatury stałby się Twoim wyznacznikiem?

 Fantastyka. Jak już wspomniałem, kiedyś próbowałem swoich sił w napisaniu opowiadania fantastycznego, jednak porzuciłem je na kilka dobrych miesięcy. Może do niego wrócę?

6. Czy jest jakiś bohater literacki, z którym się utożsamiasz?

Nie utożsamiam się z nikim konkretnym. Gdy czytam książkę staram się wczuć w rolę bohatera, poczuć jego emocje, przeanalizować jego sytuację. Wtedy następuje swoiste utożsamianie się, co moim zdaniem jest bardzo ważne, by zrozumieć zamysł autora.


7. Twoje największe zainteresowania poza literaturą?

Ciężko powiedzieć, może powiem co lubię robić poza czytaniem i pisaniem. Nałogowo oglądam seriale, zgłębiam biografię i dzieła Tolkiena, gram w planszówki ( a zwłaszcza w Magię i Miecz), gram w piłkę nożną. Niezbyt oryginalnie, ale mi to w zupełności wystarcza.


8. Jaki jest Twój wymarzony zawód?

Taki, który pozwoli mi na pogłębianie mojego książkoholizmu ;)
 

9. Jaki jest Twój dotychczasowy największy sukces życiowy?

 Zrealizowanie sobie sprawy z tego, że przez życie nie warto przechodzić samotnie i potrzebuję kogoś, kto tchnie nowego ducha w moje poczynania. Na szczęście kogoś takiego znalazłem ;)


10. Twoja ulubiona pora roku?
Sam nigdy nie wiem co wolę bardziej - lato czy jesień. Z jednej strony mamy piękne, słoneczne wakacje, to jest również czas moich corocznych wędrówek po Tatrach. Wypady ze znajomymi na basen, nad wodę, pod namioty, cudowne letnie, ciepłe noce. A z drugiej urokliwą, polską jesień, mieniącą się mnóstwem barw, z lekkim, chłodnym powietrzem. Lubię ten czas, gdy mogę wyjść na spacer do lasu, czy iść do kolorowego parku i zasiąść na ławce z moją ulubioną lekturą :)


11. Jakie są Twoje wymarzone wakacje?
Spędzić każdy dzień wakacji z moją Ukochaną, a konkretniej - pokazać Jej Włochy, w których byłem, a do których z chęcią powrócę.


 To tyle, mam nadzieję, że zaspokoiłem, chociaż częściowo, Waszą ciekawość :)

15 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post. ;) Uwielbiam je czytać, bo dzięki nim można dużo dowiedzieć się o blogerze. Co do odpowiedzi, moim zdaniem "Milczenie owiec" to jedna z lepszych ekranizacji. ;) Pozdrawiam, Marcelina

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi! :) Dziękuję Ci bardzo za wzięcie udziału w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze kiedy się pojawia kwestia ekranizacji LotRa akcentuję kwestię samego Jacksona. Jak to możliwe, że człowiek mający na swoim koncie same gnioty i totalnie niewypalone filmy stworzył coś tak genialnego. :) Krytycy chyba osiwieli z nerwów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, Peter nie zrobił nic ciekawego przed WP, więc to było ryzykowne powierzyć mu taką produkcję, ale się opłaciło - on jak nikt inny czuje atmosferę Śródziemia ;D warto zauważyć, że po WP również nic ciekawego nie nakręcił, jedyny film w kategorii "niezły" to "Dystrykt 9" ;)

      Usuń
  4. Myślę, że każdy z nas, czytelników już wie, że Twoje drugie imię powinno brzmieć Tolkien :) Nawet troszkę Ci tego zazdroszczę, znalazłeś autora, który wpłynął na Twoje życie w pozytywny sposób i dał pasję, dzięki której może zwiążesz swoją przyszłość z literaturą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie czytało się Twoje odpowiedzi zwłaszcza, że gust literacki to mamy niemalże identyczny. Ja wychowałam się na Potterze. Po Władcę sięgnęłam dopiero gdy zrobił się szum na Hobbita (to dziś nie mogę pojąć jak ja kurna mogłam tego wcześniej nie przeczytać!) toć to grzech! nie znać ani jednego dzieła Tolkiena!
    Legolasa ubóstwiam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do tej pory ani nie przeczytałem ani nie obejrzałem Hobbita... :P Dorwę książkę pewnie jakoś niedługo a obejrzę wszystkie trzy części w jakimś maratonie w kinie, jak wypuszczą ostatnią. :P

      Usuń
    2. Najpierw przeczytaj książkę, błagam ;D Mi się marzy maraton z Władcą i Hobbitem, i nagrodami dla najwytrwalszych ;P

      Usuń
  6. "Spędzić każdy dzień wakacji z moją Ukochaną" :) Jak miło, za to duży plus :D Zielona Mila rządzi ! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe pytania i odpowiedzi. :)
    Filmy "Lot nad kukułczym gniazdem", "Milczenie Owiec", "Zielona Mila" - też mi się bardzo podobały. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykle miło czyta się Twoje odpowiedzi (i oczywiście nie tylko),.
    Bardzo Ci zazdroszczę, że istnieje jedna książka, dzięki której inaczej postrzegasz świat.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kamil, nominowałam Cię do Liebster Blog Award. ;) Jeśli tylko będziesz miał czas i ochotę odpowiedzieć na moje pytania, zapraszam Cię do mojego ostatniego postu. Pozdrawiam, Marcelina
    marcelinaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. No ładne odpowiedzi i nutka romantyzmu się przebiła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kamil, nominowałam cię do LBA :) Szczegóły znajdziesz u mnie na blogu w poście: http://miedzysklejonymikartkami.blogspot.com/2014/04/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń