27 lip 2014

18

!Top5 Najgorsze, najbardziej pojechane i głupie ...


Nadszedł 27 dzień lipca, więc i czas na kolejne zestawienie !Top5. Długo z Lubą myśleliśmy czym Was uraczyć, pojawiło się kilka ciekawych pomysłów, jednak rzutem na taśmę wymyśliliśmy coś kompletnie innego - ważne, że pomysłów na kolejne zestawienia mamy w bród ;D Patrząc na poprzednie rankingi, przeważały pozycje z otoczki tych najlepszych i przyjemnych w czytaniu, dzisiaj jednak będzie coś z totalnie z drugiego bieguna. Dzisiaj zmieniam ciut zasady, bo nie mogę się do nich po prostu zastosować - nie będzie 5 pozycji, a kilkanaście, bo wybrać z nich 5 najgorszych to zbrodnia wobec świata. Czytajcie, śmiejcie się, komentujcie - zapraszam Was na..




Najgorsze, najbardziej pojechane i głupie tytuły i okładki książek. W internecie krążą takie perełki, a jest ich całkiem sporo, większość to książki anglojęzyczne, wydane kilkadziesiąt lat temu, które można kupić za śmiesznie niską cenę.. To ktoś to w ogóle kupuje?
Zestawienie podzieliłem na dwie części - na pierwszy ogień pójdą książki spoza granic naszego kraju, a następnie nasze rodzime perełki, nad którymi się trochę rozpiszę. Zapraszam!




Moi faworyci! Urzekły mnie tytuły takie jak Zapłodniłem córkę szatana (Dolny rząd, pierwsza z lewej) czy Nawiedzona wagina (zaraz obok). Jednak król jest tylko jeden i największą głupotą i humorem popisał się autor okładki książki Zombie szop i zabójcze króliki - mistrz Photoshopa, nic ino bić brawo.


Nie jest lepiej! Żegnajcie jądra, Kastracja - wady i zalety, Obrazy do których nie powinieneś się masturbować to tylko niektóre, dwuznaczne i ciekawe tytuły. Jestem ciekawy na ile stron rozpisał się autor książki Przewodnika dla początkujących - seks w życiu pozagrobowym.


Ostatnia dawka zagranicznych tytułów. Pan od traktora dorobił się drugiej książki i tłumaczy nam, że Wszystko co wie o kobietach, nauczył się od swojego traktora (którego kocha, jak mówił w poprzedniej części niesamowitego cyklu). Uwagę zwraca oryginalny poradnik - Jak srać w lesie? A naga blondyna z gębą krokodyla kusi cnotą.



I na koniec nasze rodzime perełki. Eliza Orzeszkowa w grobie się przewraca, to pewne. Nie jestem do końca pewny czy pani Pawlikowska była przy tworzeniu okładki jej książki (w sumie to każda okładka z jej cyklu podróżniczego jest beznadziejna). Na głowę bije poradnik księdza Pawlukiewicza, który radzi nam jak rozmawiać o tych sprawach - na pierwszy rzut oka myślałem, że chce ze mną rozmawiać o suszącym się praniu na żywopłocie. Tylko nie wiem, czy ten pan będzie się przed nim modlił czy jak? Okładka pierwsza z lewej w dolnym rzędzie jest idealnym przykładem jak spieprzyć karierę początkującej pisarce. Autorka w chwili wydania debiutanckiej powieści miała 15 lat - albo wydawnictwo poskąpiło pieniędzy na okładkę, albo nie konsultowało się z nią swoim projektem. Tak czy siak - koszmar nad koszmary!

Żadnej z tych książek nie czytałem i  nie mam zamiaru nawet brać do ręki, chyba że dla beki jak to się mówi. Nie od dziś wiadomo, że najbardziej oryginalne okładki i tytuły mają książki dla dzieci, bo autor pisząc o wędrującej kupie czy gadających odchodach zwierząt chce czegoś dziecko nauczyć, nawet czegoś z tematów krępujących. Jeśli Twoje dziecko zapyta Cię kiedyś o coś wstydliwego - nie martw się, kup mu książkę!

I to by było na tyle, rozumiecie, że nie mogłem wybrać pięciu najgorszych, bo takiej możliwości nie ma. Każda coś w sobie ma i nie można przejść obok żadnej obojętnie ;) Mogę Wam jedynie wspomnieć, że pierwszym pomysłem był wybór 5 najlepszych okładek, ale ten wybór muszę udoskonalić i kiedyś na pewno się ukaże. Czekam na Wasze reakcje, ulubione typy, a może macie jakieś perełki, których ja nie znalazłem? Dajcie znać w komentarzach! Następny ranking już za miesiąc!


18 komentarzy:

  1. Ciekawe zestawienie ;) Sama bym nie sięgnęła po te książki i szczerze Cię rozumiem w tej kwestii, nawet nie wiedziałam, że takie pozycje istnieją...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawia mnie jak wyszukałeś te wszystkie tytuły... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym tych tytułów kijem nie dotknęła... Bardzo ciekawy ranking;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dziękuję bardzo tytuły same do nas krzyczą nawet się nie waż mnie kupować :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł na post nie nowy. Podobne zestawienie stworzył już dość dawno temu Dominik Łuszczyński na blogu Śniący za dnia:
    http://sniacy-za-dnia.blogspot.com/2014/04/odmozdzanie-vol-i-czyli-najgupsze.html
    http://sniacy-za-dnia.blogspot.com/2014/04/odmozdzanie-vol-ii-czyli-najgupsze.html
    http://sniacy-za-dnia.blogspot.com/2014/05/odmozdzanie-vol-iii-czyli-najgupsze.html
    Nie wiem co powie, gdy trafi na Twój post...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że DOminik coś już takiego zrobił i uśmiałem się przy tym niebywale ;D Nie wszystkie pozycje się pokrywają ;)

      Usuń
    2. Wcale nie twierdzę, że się pokrywają. Napisałam tylko, że są podobne.

      Usuń
  6. masz rację,.. Orzeszkowa się w grobie przewraca :/ kto w ogóle wpadł na pomysł, żeby jej nowele "upiększyć" pudlem w różowych portkach?!?! a książkę o Kaśce trzeba było "odziać" w zdjęcie Kaśki ujeżdżającej klacz w bikini!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, w życiu nie słyszałam żadnego z tych tytułów, ale to chyba dobrze. Mogłam żyć bez tej wiedzy ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha, mam tego de Sade'a z aligatorem/krokodylem w domu ;D Niezłe perełki znalazłeś, nie umiem wybrać, która jest "najlepsza" :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Hahaha:D Okładka Pawlikowskiej rzeczywiście tragiczna :) Inne wcale nie lepsze :D Super post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niektóre tytuły mnie przeraziły... Nawet bardziej niż okładki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Że też ktoś aprobuje takie koszmarki, aż oczy bolą od tego :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Niezła kolekcja:) Ciekawe, kto tworzy i pozwala wypuścić takie piękności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nie słyszałam o tych tytułach. Dzięki Tobie się dzisiaj uśmiałam, jak mało kiedy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj, Kamil. Nie obrażaj bizzaro - to nowy nurt literacki o bardzo silnym oddziaływaniu na współczesną powieść grozy. Poza tym "Nawiedzona Wagina" to klasyk - mądra, przewrotna i zakręcona opowieść o problemach w związku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak to mówią, nie oceniaj książki po okładce, chociaż widząc te podane przez Ciebie, niestety nie da się tego nie zrobić ;) Zastanawiam się tylko, jak zawsze zresztą, CO AUTOR MIAŁ NA MYŚLI? O.o Bo chyba coś miał, czyż nie? ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń